Pohled na svět trochu jinýma očima

Uprchlíci jako indikátor demence

9. dubna 2016 v 21:47 | Milan M. |  Komentáře
Nevím jak vy, ale já jen když slyším to slovo, tak se ve mně doslova vaří krev. Uprchlíci! Na to, kolik jich tady je, se o nich až nepřiměřeně moc mluví. Což by mi samo o sobě až tak moc nevadilo, kdyby lidé měli pádné argumenty a neoháněli se jen nějakými dojmy a tím, co viděli kdesi na videu nebo četli na nějakých - mnohdy pochybných - stránkách.

Nebudu tu psát o som, že máme přijímat uprchlíky a ani o tom, že je přijímat nemáme. Ale abych mohl říct svou myšlenku, musíme si ujasnit pár věcí. Názor, že uprchlíky máme jen přijímat je naprosto dementní, stejně tak dementní je názor, že je přijímat nemáme. Tato ato situace je extrémně složitá, už jen proto kolik opravdu migruje lidí. Tenhle problém v žádném případě nemůže vyřešit tak snadná věc, Jenomže lidi dost často inklinují k jednoduchým řešením, protože těm složitým nerozumí anebo jim rozumět nechtějí. Když sedíte v hospodě a lijete do sebe to páté pivo, tak je mnohem snazší říct "ti uprchlíci jsou hovada/ti uprchlíci jsou chudáci" než "mezi uprchlíky jsou hovada/mezi uprchlíky jsou chudáci". Jenže svět není černobílý a my lidé už vůbec ne.

Já osobně chápu, že někdo se staví proti uprchlíkům. Sám bych pro to argumenty našel. To co ale nechápu jsou názory lidí typu "neměli bychom sem pustit ani jednoho; měli bychom je potápět dokud jsou na moři; měli bychom tam hodit atomovku, aby byl klid, atp." Stejně tak pokud jde pro opačnou stranu. To co nechápu je to, když někdo buď nemá svůj názor anebo ho zakládá na dosti pochybných informací či na nejrůznějších videích, které kolují internetem. To když někdo postrádá jakékoliv známky kritického přemýšlení.

No a teď k samotné věci. Okolo mě, ať už v osobním životě či v životě mediálním, žije dost lidí, kterých si vážím. Ať už jde o herce, politiky, hudebníky atd. Jak se ale čím dál víc lidí vyjadřuje k této problematice, tak si často musím říkat: "Jak takovej rozumnej člověk může mít tak nerozumnej názor?" Nebudu tu psát konkrétní příklady, pokud člověk aspoň trochu sleduje veřejné dění, tak se k ním pár takových komentářů určitě dostalo. Najednou se ukazuje, že dost z těchto lidí, kterých jsem si vážil, má stejné postoje jako jsou ty, které jsem výše kritizoval.
Což mě opravdu mrzí, když vidím, jak se někdo, koho mám rád, ohání argumenty které kolikrát jsou jak přeskopírák podobné těm, jež šíří IvČRN. Ale zároveň jsem rád, že aspoň teď vím, co je to za člověka. Samozřejmě nemůžeme posoudit osobnost člověka podle jednoho názoru. Už ale jen to, jak daný jedinec mluví, jak přemýšlí, jakým způsobem své myšlenky prezentuje nám o něm leccos vypoví.

Ať už jsou tedy uprchlíci jakýkoliv, i kdyby to byly ty hordy barbarů, jak o nich referuje Konvička, které nás jdou zničit, v jedné věci nám pomohli - ukázali nám, jakým jsme národem buranů.
 

22 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 chantalumbrella chantalumbrella | Web | 9. dubna 2016 v 22:57 | Reagovat

Já myslela, že už od pravěku víme, že jsme národ buranů...

Jinak ohledně těch názorů a celebrit... Negativní názory o ničem ignoruji, ale moc mě potěší, když čtu rozumný názor od někoho, od koho bych ho ani nečekala :).

2 krvaceni krvaceni | Web | 10. dubna 2016 v 0:20 | Reagovat

slovo "bymy" v češtině neexistuje ;^)

3 Milan Milan | E-mail | Web | 10. dubna 2016 v 1:04 | Reagovat

[2]: Díky :) Četl jsem to po sobě, ale i tak tam asi leccos zůstalo :)

4 Melkora Melkora | Web | 27. dubna 2016 v 19:35 | Reagovat

Dovoluji si upozornit, že pokud člověk má na výběr mezi násilím a xenofobií a jeho odmítnutím a postaví se "tak nějak doprostřed", je ve skutečnosti na straně násilí a xenofobie.

5 Milan Milan | 27. dubna 2016 v 20:38 | Reagovat

[4]: A jak to myslíš v kontextu tohoto článku? :)

6 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 21. května 2016 v 0:37 | Reagovat

"Nebudu tu psát o som, že máme přijímat uprchlíky a ani o tom, že je přijímat máme." Dvě chyby a vůbec nevím, co to chceš říct. A profkláklé obraty jako "doslova vaří krev"? Nebo "říct svou myšlenku"? No fuj! Dívím se, že se takový patvar dostal na hlavní stránku.

Sám jsi také buran, spádáš do své definice buranstv. Buran je podle tebe ten, který říká: "Všichni uprchlíci jsou hovada". Sám pak ale říkáš, že všichni Češi jsou burani! Na základě dojmů, že lidé dělají obecné závěry z dojmů, děláš obecné závěry.

A ten poslední odstavec... No teda! I kdyby měli odpůrci pravdu, tak jsou to furt burani? Pokrytec :)

7 Jana Jana | E-mail | Web | 21. května 2016 v 6:51 | Reagovat

Zajímavé pojetí. Bez výběru, na začátku, ze dvou možností (Nebudu tu psát o som, že máme přijímat uprchlíky a ani o tom, že je přijímat máme.) :) Dokážu s tebou souhlasit, to ne že ne. Ale všechno, co člověk napíše, je dvousečná zbrň. Když o jednom říkáš, že je buran, dostáváš se na jeho úroveň ... Když zase přehlížíš to, jací lidi, jsou, stává se z tebe ... Ale je to hezké a slušné vyjádření názoru, o tom žádná.

A někdy člověk mívá rozumné názory jen na to, co je v jeho životě prioritní, co má vyšší prioritu než uprchlíci. Proto asi hodně lidí plácne blbost, protože je to zas až tak moc nezajímá a spíše je to ruší ...

8 Zauber Zauber | 21. května 2016 v 7:18 | Reagovat

[6]: Já mám dost podobný názor na autora tohoto, v podstatě nic neříkajícího a nic neřešícího článku. Je to jen takové nanicovaté povídání o ničem. Ale není první a jistě ani poslední, co píše jenom proto, že píše.

9 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. května 2016 v 7:27 | Reagovat

Spíš než národem buranů, jsme národem zlenivělých občanů, kteří se nezapojují do občanského života (nechodí k volbám, neúčastní se různých akcí, nechtějí se stát členy různých rad apod. protože jich se to přece "netýká") a teď jsou taky schopni jenom nadávat, jak to ta vláda/Evropa/nějaká oligarchní skupina blbě vymyslela. Je pravda, že v rámci té pseudohumanity si EU dost věcí zlehčuje a pak to končí katastrofálně. Problém je, že obyvatelstvo této země na to není schopno reagovat jinak než nadávat u zpráv nebo nad pivem.
V Německu je to trochu jinak, například, lidé, kteří nesouhlasí s přívalem uprchlíků ničí, zakládají požáry na místě azylových domů apod. Jo, není to správné, je to barbarské, to nepopírám, ale teoreticky i násilím se dá vyjádřit nesouhlas, jestli mi rozumíš. Tím neříkám, že bychom měli dělat podobné ničení majetku za peníze z našich daní, ale řešení tu jsou, je to pak jen o té vůli se zvednout a jet třeba protestovat do Prahy, založit si nějaké své sdružení atd. Reagovat se dá různě, ne jen u piva.

10 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. května 2016 v 7:28 | Reagovat

[9]: plus, uprchlíci jsou jen faktorem, že se mění doba, i kdybychom se snažili sebevíc, posun dějin nezastavíme.

11 Zauber Zauber | 21. května 2016 v 7:49 | Reagovat

V každém národě se najde jisté procento buranů. Proto, ani náš národ nemůže být výjimkou. Tvrzení, že Češi jsou národem buranů, mě nepřekvapí od ledajakého Slováka, či Moraváka (protože ti stále žijí v nějaké pomýlené domněnce, že jsou jiní a hlavně lepší než Češi a Pražáci). Autor článku s gustem obviňuje národ s buranství a přílišné jednoduchosti, přičemž se tak sám svými články prezentuje.

12 Čerf Čerf | E-mail | Web | 21. května 2016 v 8:05 | Reagovat

Snad trochu tuším, co jsi chtěl říct, ale dá to tedy sakra práci! Nevím, článek mi připadne dost odfláknutý, jak formou, tak i obsahem; je to takový ten typ textu "nebude-li pršet, nezmoknem" a na závěr dokonce s nálepkou proti nálepkování :-).

13 Melkora Melkora | Web | 21. května 2016 v 9:09 | Reagovat

Uprchlíci! Věčné české téma! Ovšem tolik oblíbená debata "přijímat-nepřijímat" je poněkud off topic uvážíme-li, že tu žádní nejsou. Možná vás bude zajímat, že my, Češi, jsme zase v něčem jedničky. A to v počtu protiuprchlických demonstrací na jednoho uprchlíka. Jsou tři!

14 Miloš Miloš | Web | 21. května 2016 v 9:42 | Reagovat

[12]: Ten dnešní výběr je dost zoufalý, článek o vydání knihy jsem ani nebyl schopen přečíst a tento je také o ničem.

"dost lidí, kterých si vážím. Ať už jde o herce, politiky, hudebníky"

Herce, hudebníky, ... si můžu vážit, protože něco umějí, ale jejich názory mě vůbec nezajímají.

Mám třeba velmi rád Cimrmanovo divadlo, ale když čtu, že Zdeněk Svěrák zase někde podepsal nějakou debilní petici, Lenka Dusilová čte z papírku "svůj" občanský postoj k Tibetu apod., dostávám kopřivku.

15 Zauber Zauber | 21. května 2016 v 11:19 | Reagovat

[13]: Úplně nejraději mám pitomce, anebo snad chytráky, kteří argumentují tím, že tu žádní úprchlíci nejsou. To ovšem není naše zásluha. Po 2. svět. válce jsme tu téměř žádné cikány také neměli a co jich tu máme dnes. Jak se jim daří? A jak jsou debilním státem chráněni a opečováváni? Každý ať si odpoví sám, dle vlastních zkušeností. Úprchlíci, či spíše ekonomičtí migranti se v Česku opravdu zatím nevskytují. Proč? Protože nejsou úplně blbí! Česko je v současné době nikoliv srdcem Evropy, ale spíše skládkou, odpadem, prdelí Evropy. Dnes je všechno o prachách, dávkách. Samozřejmě, že je atraktivní Německo, Švédsko. Jenže tyto země nejsou nafukovací. Přijde den, kdy Němci i Švédi řeknou dost, nechají si tu "lepší" migrantskou vrstvu a tu nejhorší sebranku budou lifrovat do blbého Česka.

16 Tori Tori | Web | 21. května 2016 v 12:36 | Reagovat

Pamatuji si, že tento článek jsem četla už v dubnu, ale až teď vidím, kolik je zde negativních komentářů. Já s autorem souhlasím snad ve všech bodech. Pokud se vám nelíbí, že nás označil za burany, tak když to pojmu obecně, udělal to samé co "my"  s uprchlíky - hodil do jednoho pytle. Je fakt, že pokud člověk na něco nadává, neměl by se opakovat, ale jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá...
Nechápu, proč někteří od tohoto a jakéhokoliv jiného článku požadují "řešení". Nevidím nic špatného na tom poukázat na nějaké skutečnosti ze svého pohledu.

[14]: Nevím, proč bych se neměla zajímat o názory hudebníků, když oni své názory stejně ventilují ve své tvorbě.

Souhlasím s [9]: : Lidé se dnes nezajímají o dění aktivně, prostě jen přijímají fakty, které jim jiní podstrkují. Viděla jsem to okolo sebe při útocích 13.11., když valná většina lidí z mého okolí vše hodila na uprchlíky, aniž by zapojili selský rozum.

17 Grumpy Grumpy | Web | 21. května 2016 v 12:52 | Reagovat

Článek jsem přečetla a připadá mi jako "pojď na mě z boku"... Hlavní myšlenka tak trochu poznat je, ale jak píše Čerf [12]:, trochu ji rozvést by nebylo na škodu.

18 Adeleide Adeleide | 21. května 2016 v 15:06 | Reagovat

[6]: Moje řeč!!! Považuješ sice celý národ za burany, ale vypadá to, že jen tím, že toto prohlásíš, se nad celý národ povzneseš jako Panna Maria při nanebevzetí. Ubohé. Hlavně že „máš nějaký názor“.

19 Daisy Moon Daisy Moon | E-mail | Web | 21. května 2016 v 18:25 | Reagovat

Lidi prosím vás, zjistěte si o tomto problému skutečné a nezaujaté informace! Jsme sice národ xenofobů, ale rozhodně nejsme tak hloupí, jak se zatím chováme. :) Hodnocení tohoto článku také leccos dokazuje... :/
Jsem moc ráda, že se tu najde i pár lidí, kteří vědí o čem mluví. :)

20 Daisy Moon Daisy Moon | E-mail | Web | 21. května 2016 v 18:30 | Reagovat

[15]: Samozřejmě že ekonomičtí migranti tu zůstat nechtějí kvůli penězům a jdou radši do Německa atd. Ale proč odchází i ti ostatní? Vy byste také nechtěl žít někde, kde vás všichni nenávidí...

21 Karol Dee Karol Dee | Web | 21. května 2016 v 18:36 | Reagovat

Člověka, který žádný názor nemá, protože si uvědomuje, že nemá dostatek informací na to, aby vynášel závěry, opravdu za dementního nepovažuji. Naopak, to, že vzdoruje oné společenské tendenci, že každý musí nějaký názor mít a pokud možno ještě omezený na ano/ne, je pokročilé uvažovaní a způsob, jakým jsi ho tou jedinou větou shodil, pro mě také hovoří za své.

22 Zauber Zauber | 21. května 2016 v 19:50 | Reagovat

[20]: Ptáte se: ,,Proč odchází i ti ostatní?"
Jací ostatní? Máme tu vietnamskou mafií (pěstují marjánku, vyrábí pevitin), máme tu ukrajinskou mafii, máme tu kosovskou mafii, máme tu rumunské, cikánské, kapsářské gangy. Všichni jsou tu spokojení a vůbec se nechystají odejít. Nejsou to zrovna zatím inženýři a doktoři, ačkoliv by si mohli klidně v Plzni nějaký ten titul výhodně pořídit - koupit. Z Česka odchází maximálně cikáni. Jenže, to jsou vyhlášení kočovníci. Odchází lepšími dávkami, do Anglie, Kanady,kamkoliv kromě Slovenska (tam se s nima ne...). Ale i ti se často časem vrací a zpětně si své dávky tady doberou.

23 Miloš Miloš | Web | 22. května 2016 v 10:17 | Reagovat

[16]: Ano, své názory mohou prezentovat třeba v textech písní, ale vpašování názoru tímto způsobem do programu považuji za zneužití vysílacího času. Něco jiného je, kdyby se hudebníka/herce někdo ptal na názor v nějakém rozhovoru v novinách/časopise.
Jsem alergický na to, když idiot jako je Landa, mně tímto způsobem vykládal, co si mám myslet, nebo "intektuálka" Lucie Bílá v podobných situacích radila, koho volit.

24 Miloš Miloš | Web | 22. května 2016 v 10:17 | Reagovat

[23]: ... intelektuálka ...

25 Nancy Nancy | Web | 22. května 2016 v 11:16 | Reagovat

[22]: z tvojho komentaru to znie ako keby cesko bola nejaka predpotopna krajina kde clovek ani nemoze vyjst na ulicu bez toho aby ho nezapichol dealer alebo neokradlo male rumunske chlapca.

26 Zlata Zlata | E-mail | Web | 22. května 2016 v 13:33 | Reagovat

Já chápu, že chtěl autor nějakým způsobem vyjádřit svůj názor. To co nechápu je, že se tento článek dostal na úvodní stranu. Neříkám, že já píši nějak úžasně, ale proboha. Článek je plný protichůdných názorů a celý je podle mě dost pokrytecký. Nakonec vlastně ani nevím, co si autor myslí o dané problematice, ale spíš jsem se dozvěděla to, že autor nesouhlasí téměř se všemi, kteří se k problematice vyjadřují. A také to, že mu vadí, že Češi hází uprchlíky do jednoho pytle, když autor svým vyjádřením "Češi jsou burani" dělá to samé..

27 mysteriouswolf mysteriouswolf | E-mail | 23. května 2016 v 7:36 | Reagovat

Ano, když jen slyším slovo "uprchlíci" tak se ve mně také vaří krev. Ale zlostí.
Dovolím si tvrdit, že ale dement nejsem.
Jsem normální ženská která si uvědomuje, že se tu dá žít s Vietnamci, Ukrajinci, Chorvaty atd. Ovšem s tím, co se do Evropy valí po tisících, tak s tím to nevidím dobře.
To je natolik odlišná kultura  s náboženstvím, které neuznává žádné jiné,  že tohle nebude dělat dobrotu. Ono už nedělá,  ale to prostě někdo vidí a někdo ne.
To nejsou jen řeči u piva.  Stačí si promluvit s pár řidiči kamionu, co zažívají na pracovních cestách,  s lidmi co se vrací z  oblastí, kde takzvaní  uprchlíci už jsou utáboření.
Pokud to, že toužím  žít i v budoucnu ve své  zemi  bez obav a omezování znamená,  že jsem xenofob, tak jím klidně budu.
Uznávám, že menší procento uprchlíků opravdu utíká ze strachu, ale ten zbytek?  Obávám se, že v tom je něco hodně zlověstného, v lepším případě "jen" banda lenochů, která čeká, že v Evropě se o ně postaráme.  Postarejme se raději o své sociálně slabé.
Je  to můj slušně vyjádřený názor, nikomu jej nenutím a na oplátku očekávám  tolerování toho mého.

28 Amia Amia | Web | 29. května 2016 v 13:03 | Reagovat

S názorem, ze by se rozh

29 Amia Amia | Web | 29. května 2016 v 13:05 | Reagovat

S názorem, ze by se hodilo více kritického myšlení a ne všechno hned hnát do extrémů, souhlasím.
Jenže jako burany bys musel označit celou Evropu. Extrémní názory obou stran jsou totiž všude.

30 MarcoV MarcoV | E-mail | Web | 18. ledna 2017 v 12:53 | Reagovat

Miluju čtení vašich článků

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama